mandag den 23. november 2009

White Water Rafting

Wup wup. Så er jeg her igen efter den fedeste weekend i lang lang tid. Det der river rafting - det er lige mig. :)
Jeg fik fri fredag, så jeg startede selvfølgelig dagen med at sove længe. Og så ved 12-tiden skulle jeg mødes med et par andre gutter heroppe fra, som jeg så kørte med til vores "campingplads", som i virkeligheden bare var en græsplæne ned til en lille flod. Men hyggeligt, det var det. Gutterne jeg fulgtes med skulle lige mødes med nogle andre (danskere :D) inde i Taupo, den by vi overnattede tæt på, så vi fik også lige lidt aftensmad. Så gik turen ud til hvor vi skulle campere, heldigvis var mit telt slået op da jeg kom, for det var ret mørkt.
Så det var ret sjovt at se alle dem jeg havde snakket med den næste dag, for de lignede ikke alle sammen det jeg havde set fredag.
Lørdag morgen var der morgenmad kl halv 9, og en halvanden times tid efter gik turen til den første flod, Rangitaiki River, som var en 3-4'er i en kategori der går fra 1-5. Det er fantastisk at prøve. Vi var 6 i vores båd og selvfølgelig en guide - og vi var de bedste. De samme 6 som vi var dagen efter, så det var sjovt.
Det var nu ikke så hårdt at river rafte som jeg havde troet, for selvom vi virkelig skulle padle meget nogen gange så var der også tit hvor det bare var lidt og så flugte vi bare strømmen uden af gøre noget. Og når det så gik nedaf så galt det bare om at holde fast, og til tider sætte sig ned i båden for ikke at tippe ud. Men som sagt, vi var jo de bedste og derfor væltede vi jo ikke. Den eneste gang vi røg i - hvor vi ikke skulle - var da vi skulle hoppe over et træ der var ud og floden og så skulle vores båd gå under så vi landende i den igen, men da det ikke lige lykkedes for førstemanden, så lykkedes det ikke rigtig for nogen af os. :D

Efter floden var passeret i super stil fra vores side, så fik vi serveret frokost, og det skal lige siges, at vejret var alletiders. Solen skinnede og det blæste næsten ikke. Fantastisk.
Efter frokosten blev vi kørt hjemad, men vi havde et stop på vejen, i en varm pool - hvilket vil sige, at vandet der er i den kommer langt nede fra jorden af og er virkelig varmt, men ikke så rent. Det var dog skønt nok lige at slappe af i den inden vi skulle hjem til vores telte igen, hvor der senere blev serveret aftensmad, som Annie og jeg lige missede, for vi var kørt med et par danske drenge ind til Taupo for de ville i bad og vi fandt noget andet at spise og fik set byen.
Ellers gik resten af aftenen bare med at hygge sig. :)

Søndag var ikke meget anderledes, anden end at vi selv skulle køre ud til det sted hvorfra vi skulle rafte. Floden - Wairoa River - var en nummer 4-5, så der var et vandfald som var det vildeste det kunne være, men det var fedt at prøve, og selvfølgelig klarede vi også denne dag fantastisk. Vi sad lidt fast på et par sten nogen gange, men det var ikke så slemt.
For da vi var færdige med at rafte fik vi frokost og bagefter kunne vi køre hjem, det tog jo også lige en 5½ time.
Så det var dejligt at komme hjem til en normal seng og et bad!

Og så kom jeg hjem til den dejlige nyhed, at min arbejdsdag starter lidt senere end normalt, for nu er kørerne gjort gravide, så det skal vi ikke hjælpe dem med om morgenen mere. Tyrene klarer resten. :) Så jeg starter nu først halv 7 - nice.

Så nu glæder jeg mig bare til at se de fleste igen når der er december-fest.

Tror vidst det var alt for nu - og der skal nok komme billeder. :)
Hyg jer - Gitte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar