lørdag den 7. november 2009

Dargaville

Hej igen.

Saa er jeg kommet til New Zealand efter en lang flyvetur og ventetid den anden dag.
Jeg bor en halv time fra en by - Dargaville - i det de kalder Northland. Byen er ikke saerlig stor, og minder mest om western byen i legoland, med den maade husene er bygget paa, men det er nu meget sjovt.
Det er rigtig hyggeligt her, og dejlig varmt, men godt nok ogsaa stille. Man kan jo hoere fuglene alle steder man befinder sig. Men det er nu meget sjovt. Dog er jeg glad for at dette kun er en periode, for jeg tror ikke jeg ville kunne indfinde mig med et sted, hvor der intet signal er paa mobilen, og fastnettelefonen skratter lidt og nettet ikke altid fungerer optimalt. Men man vaenner sig jo nok til det. Men her er en helt fantastisk udsigt. Der er bare bjerge fyldt med virkelig groenne marker og koer. Og en masse traer. Det er virkelig smukt. En hel anden natur end jeg er vant til hjemmefra.
Det er en rigtig soed familie jeg bor ved, som har 4 boern, de er dog alle flyttet hjemmefra. Den yngste pige bor dog kun 1 time vaek, saa hun kommer paa besoeg sommetider. Hun har vaeret her fra i gaar til i dag.
Ellers gaar tiden med at malke koer, give kalvene maelk og flytte koedkvaeget, saa de kommer rundt paa forskellige marker. Og saa er der alt det der kommer hen af vejen der ogsaa lige skal laves jo - men det er nu et meget sjovt job - ind til videre. ;)
Ellers bruges tiden paa at slappe af - I like. :D For man er godt nok bombet om aftenen, for der er saa mange nye indtryk og nye ting der skal laeres, og det HELE foregaard paa engelsk. Saa jeg faar virkelig udfordret mine engelsk kundskaber, men ind til videre gaar det nu meget godt, de forstaar hvert fald hvad jeg siger. :)
Dog bliver min viden omkring Danmark sat paa en stor proeve, med alt det de sommetider spoerger om. Saa har nu fundet ud af, at det der med at foelge lidt mere med naar nogle har fortalt facts om Danmark kunne have vaeret en god ide.

Jeg skal nok ligge nogle billeder ind fra stedet og saadan - og de soer vi svoemmer i, som vi gjorde i dag, det er alletiders. Og dejlig blaat vand.

Det eneste jeg dog lige mangler at huske paa, er det med at bilerne koerer i den forkerte side. Jeg kommer hele tiden til at se i den forkerte retning inden jeg skal over en vej, og er ved at saette mig ved rattet, naar jeg skal vaere passager. Men mon ikke det kommer. :)

Hyg jer

- Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar