onsdag den 16. december 2009

Længe leve sne-spray på dåse!

Wee - så er det snart jul.

- og selvom det ikke er jule/vinter-vejr hernede, så hjælper alt sammen på julestemingen. I dag (d. 16.) skulle vi meget gerne få et juletræ, og når det først er pyntet så skal det nok blive jul.
Og så har Steve og jeg brugt pausen fra frokost til aftenmalkningen på at spraye sne rundt på vinduerne.
Richard (svigersøn) og Steve havde også sprayet det på mine vinduer i går aftes efter jeg var gået i seng, så jeg vågnede op til sne. Hyggeligt. :D
Og så har jeg fået diverse nisser op på mit værelse - tak Morfar. Og har sågar pyntet op nede hvor vi malker - så lidt gør jeg da for julestemningen.

Ellers er der jo snart gået en uge siden jeg sidst skrev lidt herinde. Synes da det er gået lidt stærkt alligevel.
Ugen er gået med en masse forskelligt arbejde, for vi er ved at være nået til bunds i ukrudtet, så det er godt. Så dagenen går i stedet med at ordne hegn, beskærer træer, flytte kødkvæg så de får nyt græs, og alt andet hvad der lige kommer.
I går skulle jeg flytte en tyr, en svend, men selvom den er så meget større end mig så er den ret mange, må åbenbart se ret farlig ud med min nissenue på min bike. Men selvom den ikke lige synes den skulle gå den vej jeg ville, så lykkedes det da at få den flyttet. Jeg nåede i hvert fald at betjene biken ret hurtigt, når den jo bare lige vente sig om og løb den anden vej. :P

Ellers gik weekenden stille og roligt, havde jo arbejdsweekend, så den blev det meste af tiden brugt hjemme. Var lige et smut i biffen lørdag og se '2012' - faktisk en meget god film, men 2 ½ time er lang tid at bruge! Og så lå biografen selvfølgelig 1 time væk, for der findes kun 1 biograf nord for Auckland - så det siger bare lidt om hvor meget NZ'erne går op i film og popcorn.

Men ellers går det stadig godt. Vejret er faldet lidt i kvalitet, det har regnet lidt de sidste to dage, men det skulle heldigvis klare op til weekenden, hvor min kære bil og jeg lige tager et smut ned til Annie, og hvor der er fest for alle trainees i nærheden lørdag, så det bliver godt at se alle dem fra White Water Rafting igen. :)

Ellers må I have en god juletid derhjemme i DK - hører at der er tegn på hvid jul, så det kan jeg da kun håbe I får.
Ikke sikkert at jeg når at få skrevet mere herinde inden jul - så rigtig glædelig jul til jer alle sammen fra den anden side af jorden.

Hyg jer
- Gitte. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar