mandag den 28. december 2009

Hej derhjemme i jule-kulden :)


Håber I alle har haft en rigtig god jul, der har jo været sne alle vejne, så det er bare fedt - det har jeg nu manglet hernede, men sådan er det jo. Jeg satser på at der også kommer sne næste år, så jeg også kan få det. Men man kan jo ikke få det hele.

Hvis nogen af jer skulle interessere jer for det, så var julen jo ikke ligesom i Danmark. Vi stod op (eller jeg kom hjem fra malkning og de andre var stået op), og så gik vi ind i stuen, hvor alle i familien havde fået en sok, som var fyldt med alle mulige lækre ting – som så var gaven fra min værtfamilie. Der lå både t-shirts, sokker, slik og chokolade, så det var bare skønt. Bagefter skulle vi så have morgenmad, og det foregik jo selvfølgelig udenfor i top, shorts, solbriller og solcreme! Og klokken var kun 9.30. Skørt og skønt (...surreal but nice).

Efter morgenmaden var det tid til at få delt alle gaverne ud der var under juletræet – og pakket op. Der er nu intet som nogle gode gaver, og specielt dem hjemmefra- rugbrød må da siges at være smagen af Danmark (tak far og Lene). Men det var nogle super gode gaver jeg fik, og efter dette skulle vi så have vores julemiddag/frokost. Vi fik kalkun, kartofler, grøntsager og sovs. Til dessert var der julekage, som Rhonda selv havde bagt. Men det skal dog siges, at Ris a la mande var noget jeg savnede! :D

Frokosten spise vi selvfølgelig indenfor, for det var alt for varmt at sidde ude i middagssolen.

Så jo, det var mærkeligt at holde jul i næsten 30 graders varme, og med mad man ikke lige forbinder med det traditionelle, men det har været super sjovt at prøve, og så længe det kun er for denne ene jul, så betyder det ikke noget. J

Dagen efter vi havde holdt jul havde jeg så fri, så der fik dagen med at sove længe, tage ned og bade i søerne og bare ligge og slappe af i solen. Og så ned til standen, så kan jeg jo sige at jeg har været der juledag. Ikke tit at jeg lige smutter ned og hopper i bølgen blå (og ja – de er virkelig blå hernede) juledag.

Ellers har der bare været lidt fest og hygge siden jeg sidst skrev herinde. Der var en anden trainee der holdte fest for alle os trainees der er her på nordøen, så vi var nok en 20 stykker der blev samlet. Det er super fedt at møde alle de andre, det er jo ikke dem alle sammen man ser så tit. Og dagen derpå tog Annie og jeg til Matamata for at kigge lidt rundt, og butikkerne havde åbent pga. julen, så der kunne vi jo godt lige få noget tid til at gå. :D

Ellers gik tiden indtil jul med at pynte juletræ og alt hvad der ellers kunne pyntes i deres hus. Der er jo intet som jul, julepynt (tak Morfar) og julehygge – hvilket også indebærer konfekt og andre lækkerier. ;)

Men nu er det så snart nytår. Jeg havde fri i forgårs (d. 28.) - da det er ”public holiday”, så der skal vi enten have fri eller betales dobbelt i løn, så det er jo det nemmeste at give os trainees fri. Men det var nu også fedt nok. Så kunne jeg tage ind til Whangerei, hvor en anden dansk trainee også var, så vi så lige en film og så var der jo en at følges med ned til Annie og nytår, så det er jo super. J

Nytåret skal fejres i Tauranga, hvor de fleste trainees også kommer, så det bliver bare godt. Det er en by der ligger en time fra Annie, og der skulle efter sigende være en rigtig god strand hvor der kommer en masse andre unge. Så det glæder jeg mig meget til. Og det er jo lige om lidt. :D

Men det skal jeg selvfølgelig nok skrive mere om når jeg kommer hjem igen.

Jeg er jo i gang med min ferie nu, og som planerne er, så skal vi d. 1. Bare slappe af. D. 2. Skal vi så til en forlystelsespark i Auckland, og derefter går turen så op til min værtsfamilie, hvor Annie også er med. Så skal vi helt op på toppen (ved ikke om jeg har skrevet dette før – men nu får I det lige igen) g d. 5. Skal vi så ud på delfinsafari, og jeg krydser fingre for at vejret er super, så vi kan komme til at svømme med dem, det kunne bare være den fedeste både at starte 2010 på. Men bare det at være her, og skal ud på en båd og se delfiner, som ikke er nogen man ser i en vandpark når man er på ferie i Europa. :P Det bliver great.

2010 kan kun blive et fedt år! Glæder mig bare til alt det der kommer til at ske.


Til slut vil jeg bare ønske jer alle et rigtig godt nytår – med en masse fest, farver og ballade. ;) Vi ses jo i 2010, kan ikke forstå at jeg snart har været her i 2 måneder, og at der kun går 4 måneder og en slat til jeg skal hjem – men heldigvis er der en masse ting jeg skal opleve først.

Jeg har det super godt og nyder virkelig bare det hele, det er så fedt, hvilket I nok også kan se ud fra det jeg skriver.

Godt nytår!

Hyg jer – og pas nu på jer selv

- Gitte. :D



1 kommentar:

  1. Hej Gitte!
    Det lyder rigtig spændende med alt, hvad du oplever på New Zealand. Dejligt at læse så mange positive og optimistiske indlæg.
    Rigtig godt nytår.
    Mange varme hilsner her fra det kolde nord
    Marianne og Grete
    (din fars "gamle" kusiner)

    SvarSlet