torsdag den 25. februar 2010

Så er der snart dømt ferie! :D

Wup wup – så er jeg her sørme lige igen.

Lidt tid siden sidst, men det har faktisk været svært lige at finde hul til at skrive noget fornuftigt herind til. :)
Weekenden d. 12.-14. Brugte jeg sammen med Annie. Da der havde været noget helligdag, havde jeg fri om fredagen, hvilket Annie også havde, så vi mødtes i Auckland torsdag aften. Det var meget fedt endelig at skulle se byen, for nu har jeg jo kørt ”over” den hver gang jeg har skullet syd på. Men altså, når man så kommer ind i byen, så ved man slet ikke hvor man er. Det er en af de mest forvirrende byer jeg nogensinde har kørt rundt i. Men heldig som jeg var, så endte jeg lige pludselig i en parkeringskælder. Spørg mig ikke hvordan jeg fandt den, men det er jo også lige meget. For det var den parkeringskælder hvor Rhonda og Steve havde sagt at det var en god idé at holde, for ovenpå den, var der et storcenter, og så kunne man gå lige ud til hovedgaden. Så det var jo bare super. Backpackeret var også lige rundt om hjørnet, så det kunne vi ikke have timet bedre.
Torsdag aften da vi begge var kommet gik vi bare ud og fik lidt og spise og ellers hjem i seng.
Fredag ville vi så ud og udforske byen. Vi fik kigget alle butikkerne igennem (selvfølgelig) – og så er Auckland jo en by med vand på begge sider. Så vi kunne gå ned og se en masse både og en masse vand.
Vi var også oppe i Skytower, og kunne kigge ud over hele Auckland. Virkelig en god udsigt, og så fik vi taget nogle billeder, så vi kan bevise at vi har været der. :D Og ellers gik aftenen med at smugle cowboyhatte ud fra en bar og gå rundt og være skøre :D haha. En hyggelig aften var det i hvert fald.
Lørdag gik vi igen lidt rundt og kiggede, og tog i biffen og så ”Valentine's Day” – alle tiders tøsefilm :D
Om eftermiddagen ville vi så køre hjem til Annie, men det tog ca. en time fra vi besluttede det, til vi kom af sted. For Annies bil valgte ikke at starte. Og så var det vi var ret kede af, at vi var taget af sted på weekend uden nogle drenge. ;) Men vi fik da åbnet kølerhjelmen og blev enige om, at det var olie den manglede. Så ned i den anden ende af byen, tilbage og fylde Alfa’en op. Men nej, den ville stadig ikke starte. Det viser sig så, at det er batteriet. Som vi selvfølgelig ikke selv fandt ud af, for lyset på bilen virkede, men det var åbenbart svagt. :D Vi har dog fundet ud af, at folk i Auckland ikke kører rundt med startkabler i deres biler. Der kom heldigvis en farmer-lignede bil, som kunne hjælpe os, og så kunne vi køre af sted. Men så lærte vi jo også noget nyt den dag. :P
Hjemme ved Annie lavede vi lidt mad og så en film. Dejligt afslappende. Og så tidligt i seng, for søndag morgen stod den på malkning af 600 geder. Jep, så har jeg også prøvet det. Vil dog stadigvæk foretrække at malke køer. Men det er jo også det jeg er blevet vant til efterhånden.
Efter malkningen kørte vi til et ridestævne ikke langt fra farmen. Her skulle, to af de tre børn, på Annies farm, ride. Og vi skulle lige hjælpe dem med at blive klar og få gjort hestene klar, for deres forældre hjalp begge til ved stævnet. Så det var nu meget hyggeligt at gå rundt og kigge lidt der.
Efter stævnet skulle Annie så malke igen, og jeg tøffede hjemad efter tre rigtig gode fridage.

Den efterfølgende uge gik bare stille og roligt, som farmerlivet jo er. Der blev jo malket en masse, og stadig ”sorteret” lidt køer fra. De køer vi allerede har ”sorteret” fra, kommer ind og bliver tjekket hver anden uge, for at se, om de har nogle infektioner i yveret, så det blev også gjort i løbet af ugen. Ellers er der bare blevet sprayet en masse forskelligt ukrudt, fikset nogle utætte trug, og flyttet lidt køer.

Weekenden efter var så min arbejdsweekend. Men det er jo kun at malke, så det er jo ingen sag. Lørdag kørte Steve og Rhonda til Auckland lufthavn for at hente deres søn Toby, som ikke har været hjemme i 4 år, så det var klart, at de glædede sig til at se ham.
Søndag tog vi så en picnic ned til søerne, det ville Toby gerne, og det er jo altid dejligt lige at kunne smutte ud og bade, når man har spist frokost. Skønt! ;)

Og så er vi gået ind i en ny uge, hvor der ikke er mange dage tilbage, før turen går til Sydøen. Ihh hvor jeg glæder mig, det bliver bare alle tiders. :D
Mandag fik vi leget med noget cement. Vi skulle have lavet noget omkring vores mælketrank fladt (plant), for torsdag (i dag) kom der en inspektor, der kommer en gang om året, og tager et tjek på farmen, og han klagede sidste år over det, så det er jo på tide at få det fikset. :D
Tirsdag aften og onsdag morgen er det så herd-testing tid igen. Har jeg vidst skrevet om før. Der bliver taget prøver af mælken, og så kan vi se, hvor meget hver ko giver af mælk, så Steve har det i tankerne, når han sælger nogle af køerne til slagteriet.
I morgen fredag står den bare på lidt forskelligt arbejde. Hvis vejret er til det (ikke regn og ikke for varmt) skal der nok sprayes lidt, vi har to dage tilbage hvor vi skal spraye, og så skulle vi have været hele farmen rundt. Det har også taget lang tid, men der er også rigtig meget at spraye.
Weekenden er så min friweekend, så der skal der bare pakkes til ferien. Og så tøffer jeg nok til Whangerei og tager et kig, og får købt det sidste jeg skulle mangle. Og så kan jeg jo bare nyde at jeg kan sove længe! :)
Ellers er det jo kun en 3-dages arbejsuge i næste uge inden turen går helt langt sydpå. :D
Turen starter fredag d. 5. marts, og jeg bruger så torsdag d. 4. på at komme til Wellington (hvorfra færgen går til sydøen d. 5.)
Så der er dømt både bustur og flytur fom en uges tid. Det skal nok blive godt nok. Bare tanken om at jeg er på vej til to ugers ferie er jo ikke dårlig. :)

Jeg skal se om jeg får smidt noget ind i løbet af turen, kommer jo helt an på tid og internetforbindelse.

Ellers må I hygge jer så længe. :)
- Gitte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar