torsdag den 4. februar 2010

Farmerliv og næsten 4 dages weekend!

Wup wup :D


Så sidder jeg her sørme igen. Synes egentlig ikke det er så lang tid siden jeg sidst skrev noget herinde, der er dog alligevel lidt over 2 uger siden. Puha. Det viser endnu en gang hvor hurtigt tiden går. Jeg skal jo snart hjem - det dur ikke. Er slet ikke færdig med alt det jeg skal nå hernede. :D


Farmerlivet går stadig rigtig godt. Malkningen er hurtig, så det er nu dejlig nok, for det er næsten for varmt at malke når vi gør det, så for både os og køerne er det vidst meget godt, at vi ikke bruger så lang tid på det.

Dog brugte vi længere tid end normalt en dag. For et strømkabel syd for Auckland gik i stykker, så midt i malkningen gik strømmen og alle "cups'ne" røg af - eller hvad det lige hedder i det danske farmer-leksikon (de der malke-suge-koppe-ting. Haha). Det er sket før, men så kan vi bare gå ind og starte motoren, men alt var gået, og Rhonda og jeg, stod bare og vidste ikke hvad der var sket. Hun kørte så ud for at finde Steve. Efter ca. 10 min kom en nabo så og sagde at alt strømmen var gået fra Auckland og op, og der ville mindst gå 2 timer før vi fik noget igen. Så vi måtte lade resten af køerne gå, og så var de i hvert fald fyldt med mælk næste morgen. Men det gik. :) Bortset fra at vi måtte vente lidt tid, inden vi kunne lave vores aftensmad. :)


Ellers er Richard kommet tilbage fra sin ferie. Det er både Steve og jeg ret glade for. For så er der ingen af os der skal op kl. 5 for at malke. Det er også lidt som om, at det hele siger godmorgen når man går ud og det er lyst kl. 7, frem for at det hele bare siger "Gå tilbage i din seng!", når det er helt mørkt kl 5. Men når det ikke var for en længere periode, så var det nu meget flot, og ikke helt slemt. Men farmer bliver jeg aldrig, hvis jeg skal stå alt for tidligt op hver dag. ;)


Vi er også snart færdige med alt vores ukrudsspraying, hvilket også er dejligt, for det er ved at være rigtig sommervarmt hernede, så vi kan ikke gøre det ret mange dage, for det et tit for varmt. Så vi skal have sprayet det sidste om morgenen inden morgenmad, det er det eneste tidspunkt hvor temperaturen er dejlig. :) Men jeg klager ikke, jeg kan godt vænne mig til solen, og tanken om, at når sommeren her ovre her, så smutter jeg hjem til en dansk sommer. :D
Vi har da heldigvis forskellige jobs i skyggen og nogle vandslanger der skal fikses, så det er der en god chance for at blive våd, og det er jo bare dejligt. :)


I mine pauser, har pause fra ca. 12-15 (15.30) hver dag, har der også været nok at se til de sidste par uger. De dage hvor jeg har været oppe og malke tidligt, har det nu været rart lige at have tid til en morfar, ellers har vi fået sat en emhætte op i køkkenet, og fået sat tapet op der hvor det manglede.
Og så blev jeg inviteret til frokost hos min kontaktperson. Hun burde have kontaktet mig en lille måned efter jeg kom, for at tjekke at alt var okay. Men nå, hun har da kontaktet mig, i forhold til mange af de andre trainees, der endnu ikke har hørt fra deres. Men jeg tog i hvert fald hjem til hende og fik frokost og snakket, og så var der lidt jeg skulle udfylde om min værtsfamilie. Men det var jo super nemt, for har jo ikke haft noget at klage over. Så ja, det var da fint nok lige at møde hende, selvom det nu ikke var nødvendigt, men ja, det skal jo gøres, så familien Gillham lige kan få nogle pluspoint :) I dagene optil gik Steve og jeg også og jokede med hvad vi skulle skrive om hinanden, og at vi blev nødt til at være søde ved hinanden, for vi skulle jo skrive noget godt. Så det var nu meget sjovt. :)

Ser jeg lidt fremad mht. farmerlivet, så bliver februar en spændende måned. I næste uge skal vi have graviditetstest på alle de køer vi ikke er 100 % sikre på har kalv i maven :D
Det glæder jeg mig til at se hvordan kommer til at fungere. Steve gider ikke være der, han synes ikke det er spændende mere og synes det er lidt stressende, men vi er også nok, når bare vi er 3 og så ham der kommer og tjekker, men jeg tror det bliver interesant. :) Og ugen efter skal vi så teste alle køernes mælk igen, har vidst skrevet om dette før, det er i hvert fald 2. gang det sker mens jeg er her. Men synes kun det er godt det bliver gjort engang imellem.
Måneden efter er det så sydøstur og så begynder køerne at føde, det bliver bare en fed tid jeg går i møde. :)


Det andet som overskrifen jo også siger, er, at jeg næsten havde 4 dages friweekend sidste gang. Det var skønt. :) Jeg fik at vide, at hvis jeg malkede fredag morgen, så måtte jeg godt smutte efter frokost, så det var jo dejligt at kunne køre mens det var lyst hele tiden :) Jeg kørte til Raglan, og fik værelset på backpackeret, og var der alene indtil Rasmus kom om aftenen, men det bare dejligt at kunne ligge og læse og lave ingenting :D
Lørdag tog vi så ind til Hamilton og mødtes med Annie. Så fik vi jo kigget lidt i butikker, og gik i biffen og så Avatar. Det skal lige understreges at det var helt alene Rasmus' valg. Annie og jeg havde andre forslag, men nej. ;D Haha. Men filmen var nu god nok egentlig. Lidt lang, men ja, en drengefilm blev Annie og jeg enige om. Men nu var det jo Annie og jeg der valgte film sidst, så det var vel fair nok :)
Lørdag aften kørte Annie hjem til sig selv, og vi kørte tilbage til backpackeret. Et rigtig fint sted. Lille og hyggeligt, og lige midt i byen (ikke den største by, men den er der), og lige ned til vandet.
Søndag stod den så på tur til det vandfald der er kommet billeder ind af. Det var nu meget fedt at se det. Ikke lige vandfald man ser hver dag. Lidt ærgeligt at det begyndte at regne, men ja, vi kan vel ikke forvente at der kun er solskin hernede, selvom det nu ville være dejligt. :D
Mandag var så den 4. fridag. Det er en helligdag nogle steder i New Zealand, og på de dage har jeg fri, hvilket Rasmus heldigvis også havde. Vi kørte mod Hamilton, og stoppede i Hamilton Zoo. Jeg ville godt se hvordan sådan en er hernede, mht. andre dyr og sådan. Men altså, den var lidt skuffende, eller, den var bare ikke så stor. Auckland Zoo skulle være noget bedre, men det må blive en anden dag. :)
Der var dog andre dyr, hyæner og forskellige katte/pungdyr som man ikke vil se i en dansk zoo. Dog kunne de fleste dyr gemme sig, så man slet ikke kunne se dem. Vi så ikke tigerne, for de havde nærmest en skov de kunne gemme sig i. Det ville heller ikke være sket i Danmark. Jeg mindes ikke der er nogen zoo i DK hvor man ikke kan se dyrerne, fordi de kan gemme sig. Men sådan er det jo. Vi skal jo ikke alle være ens. :)
Det var rigtig dejligt med en lang god weekend. Men nu også skønt nok at komme tilbage på arbejde. :)

Så nu sidder jeg bare og ser frem til alt det der kommer til at ske i den nærmeste fremtid. Alt det vi skal her på gården, næste friweekend der nok kommer til at stå på Annie og shopping i Auckland, og så er det snart tid til ferien på sydøen. Livet er da intet mindre end herligt. :D

Kan I alle sammen have det rigtig godt derhjemme.
Hyg jer
- Gitte. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar