torsdag den 14. januar 2010

Gitte Paulin - kører nu også traktor :D

Halløjsa folks :D

Som titlen helt rigtigt antyder, så er jeg nu blevet traktor-driver :D Meen, det er bare ikke lige at sætte sig op og køre. Selvom Steve sagde at det var ligesom at køre bil, så jeg nåede lige at tænke at det er super, for det med at køre bil, har jeg da efterhånden en del erfaring i. Men ja, det er ligesom at køre bil, pånær at der er 3 gearstænger, 2 fodbremser, og to "joystik" (til at køre "armene" foran og bagpå op, ned, ud og ind) og en masse andre ting man kan skifte (afhængigt af, om den skal være 2 eller 4 hjulstrukken). Men altså, kun 1 rat, 1 speeder, 1 kobling og 1 håndbremse, så lidt som en bil er det da. ;) Heldigvis er det, på denne traktor, markeret med tegninger, afhænging af hvilken hastighed det skal være i (på 2 af gearstængerne) - den sidste gearstang er bare en normal en. Så der er tre hastigheder, skildpadde, et menneske og en kanin. Så det er fedt nok, så kan sådan nogle som mig jo finde ud af det. :D haha. Ej. Jeg må ikke have været hel håbløs, for Steve forlod mig da for en stund, så jeg kunne jævne marken, så græsset kunne gro på ny. Tror det er sådan man oversætter det jeg lavede. :P
Og synes da også at det gik meget godt, taget i betragning at det var første gang. Så nu kan jeg også det. Har nok alligevel arvet noget fra Paulin siden ;)

Ellers går tiden med alt det jeg efterhånden har optalt et par gange. Malke, malke og lidt andet farmer-arbejde. Men jeg nyder det stadig i fulde drag, så det er jo bare super.
Vi er så småt begyndt at "sortere" nogle af køerne ud, for de skal ikke malkes før de skal have kalve, som de første får sidst i februar/først i marts. Så det er helt sikkert noget jeg ser frem til. Det bliver sjovt at komme til at opleve sådan noget. Hver dag skal vi ud og tjekke til mødrene, og der tager vi kalvene fra dem, så de kan komme tilbage i gruppen med køerne vi malker. Så det er ikke meget de ser til deres nye kalv, men sådan er det. Så det er jo bare en masse små kalve vi skal opfostre. Det bliver spændende. :)
Inden det, er der jo lige resten af januar, og februar, som jo er sommermåneder. Så der er stadig masser af godt vejr. Siden weekenden har vi dog også haft noget regn, men det er kun byger i løbet af dagen, så det er farmerne dog glade for.

Men nu er det jo snart weekend - fri-weekend. Så der går turen sydpå igen. :) Os 5 fra sidst - surferteamet (Rasmus, Dennis, Lisa, Annie og jeg) - skal ud og surfe igen, denne gang i Raglan. Så må vi se om bølgerne er bedre der, eller hvad man siger som surfer - Sweet as :D
Så vi må håbe at verjet tillader det, ellers finder vi på en plan b. Men vi satser på at blive der en overnatning, og finde et sted med nogle øl og højt musik lørdag. Det gælder jo om at leve livet fuldt ud hernede. :) Hah. Det bliver en kanon weekend, så det glæder jeg mig da til at til.

Skal nok komme med en opdatering herinde efter weekenden, så jeg (forhåbentlig) lige kan brilliere endnu mere med hvor gode vi alle er blevet til at surfe.

Ha' det godt så længe. Og god weekend når I når så langt.

Hyg jer - ligeså meget som jeg gør
- Gitte. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar