onsdag den 12. maj 2010

Farvel til farmen og starten på 'Road Trip 2010'

Hey alle

Så er der lige lidt opdatering, efter min tid som farmer slut. Det er en ret mærkelig følelse jeg sidder med. Det sidste stykke tid på farmen gik rigtig hurtigt synes jeg, og lige pludselig var alt det, jeg egentlig var kommet herned for at lave, slut. 6 måneder går faktisk ret hurtigt. Overraskende hurtigt. Så jeg fik sagt farvel til dem alle sammen. Det var da hårdt at skulle gøre det, at skulle sige farvel til nogle der havde været min familie i al den tid jeg har været hernede. Og alle mine dyr. Både køer, kalve, katte og specielt hundene.
Jeg tror ikke helt, at det er gået op for mig, at jeg faktisk snart skal hjem til Danmark. Inden jeg kom, tænkte jeg jo, at det var vildt lang tid, men om 2 uger så sidder jeg i Danmark. En lidt uvirkelig tanke. I hvert fald når jeg stadig nyder min tid hernede i fulde drag.
Det er helt svært at sidde her, og sige en masse om det hele. Jeg tror ikke helt, at det er gået op for mig, at jeg er færdig. Det går nok først rigtig op for en, når man sidder i flyet på vej hjem. Så er det lidt som om man ligger et halvt år bag sig. Dog kan jeg kun sige, at der er rigtig mange ting jeg tager med mig hjem – med mig videre i livet, så det er jo kun dejligt. Der kommer nok en status over det hele, når jeg sidder i Singapore næste gang.

Nu er Annie og jeg så gået i gang med vores ’Road Trip’. Efter jeg havde en uge i Auckland er vi nu på sydøen de næste to uger. Vi kommer til at bruge en masse tid på, at køre vejene tynde hernede. Men det er nu meget nemt at finde rundt, for der er kun en vej. Inden vi ser os om, så står vi nok i Auckland lufthavn, så tiden hernede skal nydes alt hvad den overhovedet kan.

Første dag på turen kørte vi fra Picton til Kaikoura. På vejen fik vi også stoppet et par gange, og så en masse sæler. De ligger bare alle vegne. I Picton sov vi i bilen, da vi ankom sent om aftenen. Så det var lige det nemmeste – og billigste. Dog var det ikke vildt behageligt. Men pyt med det. Det eneste vi ville i Kaikoura var at se hvaler. Da jeg var på turen med de andre trainees var vejret for dårligt, så vi kom ingen steder, men denne gang var vejret perfekt. Der kom sol fra en næsten skyfri himmel. Og så var der dømt hvaler. Vi fik at vide, at hvis vi så 1 eller 2 hvaler, så skulle vi være glade. Men vi så 4 styks (spermhvaler – hvis det interesserer nogen). Det var helt vildt. Jeg kan huske da jeg kom til New Zealand – i lufthavnen – der så jeg et stort billede af halen af en hval der går ned i vandet, og håbede på, at jeg også vil komme til at se det, og nu har jeg så set det hele 4 gange, det er ret vildt at tænke på. Det var bare en fed dag.
Og ikke nok med det, så så vi også et par hundrede delfiner der bare svømmede rundt om vores båd. De sprang op og ned af vandet. Vildt fascinerende at se, når man tænker på, at det er vilde delfiner, der bare gør som de vil. Det var bare 3 timer i himlen. Jeg nyder at se dyr der bare kan gøre hvad de vil – i deres egne omgivelser.
Efter hvalsafarien gik vi tilbage på det backpacker vi havde booket et værelse på. Her slappede vi så bare af. Fik lavet noget mad, og så ellers bare under dynen. Nu er det jo ikke lige i Kaikoura at det vilde sker. :D
Næste morgen gik turen så videre mod Christchurch – hvor jeg lige nu ligger og skriver dette indlæg. Da vi ankom, fandt vi vores backpacker, hvilket tog lidt tid, da Christchurch er en by der har valgt at lave en masse ensrettede gader, og det er ikke nemt, når det er første gang man kører her. Men det gik. Så vi gik lidt rundt og kiggede – her er jo dejligt mange butikker. Efter aftensmaden, som vi mente vi havde fortjent at købe i dag – på en irsk pub/restaurant, så gik vi ind på backpackeret, hvor vi sad med en masse andre i deres bar. Vi mødte også to andre danske piger, så det var jo meget hyggeligt. Og nu ligger jeg så i sengen og skal til at sove. Man bliver faktisk ret træt af, at køre i bil hele tiden. Vi har dog besluttet at tage to overnatninger her, så i morgen er det en køre-fri dag. Vi satser på, at vi skal ud og se: Antarctic Center. Her skulle der vidst være en masse pingviner og andet kulde vi skal opleve. Det skal der selvfølgelig nok komme mere om. :)

Det var lige lidt herfra. Ikke meget, men der skal nok komme mere. Nyd billederne som jeg oploader nu her, så det håber jeg virker. Og så skal der nok komme meget mere Road Trip en af de kommende dage.
Nu er der jo heller ikke længe, til jeg kommer hjem og overdynger jer alle med en masse billeder. ;)

Hyg jer
- Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar